اطلاعیه ها پلنوم ها

پلنوم ٤٥ حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست برگزار شد

روز دوشنبه ١٨ مهرماه ١٤٠١ برابر با ١٠ اکتبر ٢٠٢٢، بعد از برگزاری کنگره دهم، کمیته مرکزی منتخب کنگره با حضور اکثریت اعضای اصلی و علی البدل، پلنوم ٤٥ را برگزار کرد. در این پلنوم در مورد دستورهای زیر تصمیم گیری شد؛

١- تصمیم گیری در مورد اصلاحات کتبی در باره اسناد مصوب کنگره.
٢- تصمیم گیری در مورد یک قرار محول شده به پلنوم.
٣- انتخاب دبیر کمیته مرکزی و اعضای دفتر سیاسی.
٣- ارزیابی از کنگره نهم.

در دستور اول، بنا به وظیفه ای که کنگره دهم به پلنوم ٤٥ واگذار کرده بود، در مورد اصلاحات به اسناد یک به یک قرائت و رای گیری شد. بیشتر اصلاحات رسیده وارد شدند. سپس بررسی قرار رسیده به جلسه دفتر سیاسی واگذار شد. به این ترتیب همه اسناد مصوب تدقیق نهایی شده و برای انتشار علنی آماده شدند.

در دستور انتخابات، از میان دو کاندیدا رفقا پروین کابلی و محسن حسینی، پروین کابلی با اکثریت آراء به عنوان دبیر کمیته مرکزی حزب انتخاب شد. سپس، پلنوم کمیته مرکزی از زحمات رفیق جمال کمانگر دبیر دوره قبل کمیته مرکزی صمیمانه قدردانی کرد. در انتخابات دفتر سیاسی از میان کاندیداها، ١٣ نفر رفقا: جمال کمانگر، رحمان حسین زاده، رضا کمانگر، سعید آرمان، سعید یگانه، سیاوش دانشور، سیوان کریمی، صالح سرداری، عبداله دارابی، کریم نوری، ملکه عزتی، ناصر مرادی و همایون گدازگر بعنوان اعضای دفتر سیاسی انتخاب شدند. بدلیل کمبود وقت برگزاری جلسه دفتر سیاسی دو روز بتعویق افتاد.

در دستور ارزیابی از کنگره دهم، رفقا بر نکات قوت و ضعف کنگره اشاره کردند و مجموعا جملگی ارزیابی مثبتی از کنگره موفق حزب داشتند و تاکید عمومی براین بود که باید حزب با سرعت و تمام امکانات و ظرفیت برای پیاده کردن و اجرای سیاستهایش تلاش کند.

روز چهارشنبه ١٢ اکتبر جلسه دفتر سیاسی با حضور کلیه اعضا و دبیر کمیته مرکزی برگزار شد. انتخابات، بررسی قرار واگذار شده و اقدامات فوری حزب از جمله دستورهای جلسه دفتر سیاسی بودند. در در دستور انتخابات سیاوش دانشور کاندید رئیس دفتر سیاسی، باتفاق آرا انتخاب شد و برای عضویت در هیئت اجرایی رفقا رحمان حسین زاده، سعید یگانه، صالح سرداری، عبداله دارابی و همایون گدازگر انتخاب شدند. به این ترتیب شش عضو منتخب هیئت اجرایی دفتر سیاسی عبارتند از رفقا: رحمان حسین زاده، سعید یگانه، سیاوش دانشور، صالح سرداری، عبداله دارابی و همایون گدازگر.

قرار پیشنهادی ابتدا توسط رفیق امیر عسکری ارائه و بعد از سخنان موافق و مخالف رای گیری شد. قرار پیشنهادی به تصویب نرسید.

دستور بعدی اقدامات فوری حزب بعد از کنگره دهم و اوضاع خطیر ایران بود که نکات مورد نظر مطرح و برای پیگیری و اجرا تصمیمات اولیه اتخاذ شد.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
اکتبر ٢٠٢٢- مهر ١٤٠١