کنگره دهم حزب

با درودهای گرم به رفقای عزیز!

با درودهای گرم به رفقای عزیز!

به رغم پاسخ مثبت به دعوتنامه تان که در کنگره حزبی تان حضور می یابیم، متاسفانه به دلیل عدم دقت در تاریخ برگزاری کنگره که فکر می کردیم هفته آینده می باشد، فرصت حضور در کنگره را از دست دادیم. بدین وسیله عذرخواهی کرده و مراتب تاسف خودمان را اعلام می داریم.

روابط عمومی سازمان فدائیان (اقلیت)
۱۰ اکتبر ۲۰۲۲

پیام کمیته اجرایی سازمان فدائیان (اقلیت) به کنگره دهم حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

رفقای عزیز!
با تبریک و درودهای گرم، و آرزوی موفقیت برایتان جهت دستیابی به اهداف کنگره حزبی تان. دهمین کنگره حزبتان در شرایطی برگزار می شود که جامعه ما در پی مبارزات قهرمانانه طبقه کارگر، زنان، جوانان و توده های زحمتکش ایران برای تحقق یک انقلاب اجتماعی هم اینک از موقعیت انقلابی عبور و به آستانه انقلاب ورود کرده است.

در شرایط کنونی آنچه اکنون با آن مواجه هستیم، مبارزات سراسری و قهرمانانه توده های وسیع مردم ایران است که برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی با جسارتی کم نظیر در کف خیابان ها حضور پیدا کرده اند.

پوشیده نیست، در این وضعیت که جامعه در آستانه انقلاب قرار دارد، مهم‌ترین مسئله در مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی، بسیج گسترده‌ترین بخش توده‌های مردم ایران و گردآوری یک لشکر سیاسی بزرگ در سراسر کشور است. لازم به یادآوری نیست که فقط یک اعتصاب سرتاسری سیاسی از یک چنین ظرفیت و قدرت بسیج‌کننده‌ای برخوردار است. چرا که این اعتصاب در کشوری که اکثریت بزرگ مردم آن را کارگران تشکیل می‌دهند، مقدم بر هر چیز، قدرت بسیج کننده عموم توده‌های کارگر حتی عقب‌مانده‌ترین بخش آن را داراست.

این اعتصاب به علت خصلت کارگری آن می‌تواند توده بیکاران، زحمتکشان و تهیدستان حاشیه‌ شهرها را بسیج کند. ازآنجایی‌که در اعتصاب عمومی سیاسی ایران، مطالبات سیاسی فراگیر جامعه در صدر مطالبات این اعتصاب قرار می‌گیرند، تحقق این امر می‌تواند توده‌های وسیع‌تر زنان، روشنفکران و عموم مردم آزادیخواه را بسیج نماید. لذا، تنها، اعتصاب سرتاسری سیاسی ست که می‌تواند لشگری چندمیلیونی را برای مبارزه‌ای قاطعانه و ادامه‌دار با رژیم گرد هم آورد.

روشن است، وقوع چنین اعتصاب عمومی سیاسی بدون رهبری طبقه کارگر به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. اعتصابی که در نهایت با یک قیام مسلحانه توده ای قادر خواهد بود سرنگونی جمهوری اسلامی و پیروزی یک انقلاب اجتماعی را متحقق سازد. لذا، در این برهه حساس مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش کارگران پیشرو، نیروهای کمونیست و همه سازمان های سیاسی مدافع طبقه کار است که بتوانیم گام های پر شتابی را برای سازماندهی یک اعتصاب عمومی سیاسی برداریم.

روشن است، تحقق این امر بجز با وحدت طبقاتی و سازمان یابی مستقل طبقه کارگر متحقق نخواهد شد. از این رو، همکاری مشترک و عملی همه نیروهای مبارز و چپ و کمونیست، بویژه همکاری مشترک شش جریان چپ و کمونیستی که اکنون تحت عنوان “شورای همکاری” در مسیر همگامی و اتحاد عمل گام برداشته ایم، بتواند بخشی از این فرآیند پیش رو باشد.

رفقای عزیز!
سازمان فدائیان (اقلیت) با ابراز صمیمانه ترین درودها، آرزو دارد دهمین کنگره حزبی تان با موفقیت به کار خود پایان دهد و تصمیمات آن متناسب با شرایط متلاطم و انقلابی ایران، گامی رو به جلو در تحکیم روابط و بستری مناسب برای تقویت و انسجام بیشتر فعالیت های مشترک میان سازمان های چپ و کمونیست در رسیدن به اهداف متعالی تر باشد.

کمیته اجرایی سازمان فدائیان (اقلیت)
مهر ۱۴۰۱ – اکتبر ۲۰۲۲