کنگره دهم حزب مقالات

پیام حزب کمونیست کارگری کردستان بە کنگره دهم حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

رفقا و حضار در دهمین کنگره حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
با سلامی گرم!

در ابتدا امیدواریم که کنگره در راستای اهدافی که برای خود در پیشبرد مبارزات طبقه کارگر ایران و انقلاب سوسیالیستی تعیین کردە است دستاوردهای موفقی را کسب کند.

رفقا شرکت کنندگان در کنگرە:
قطعأ بە دلیل اینکە کنگره دهم در زمانی برگزار میشود که جهان گرفتار جنگ، میلیتاریزم، تخریب، حملات اقتصادی و سیاسی کشورهای امپریالیستی و بورژوازی جهانی به جامعه انسانی است، دارای ویژگی خاصی می باشد. به طور مشخص، کنگره دهم در دورەای برگزار می شود، کە اعتراضات گستردە اجتماعی در منطقه خاورمیانه گریبانگیر حاکمیت و رژیم های بورژوایی در منطقە است و در همین برهە ما و جهانیان شاهد خیزش بزرگ و انقلابی زنان و جوانان و مردم ستمدیدە ایران هستیم و این کنگره الزامآ باید در مقایسە با هر کنگره دیگری از نظر وظایف طبقه کارگر و کمونیست های کارگری خود را متمایز کند کە نقش کنگره ای بسیار حساس و سرنوشت ساز را به آن داده است. به عبارتی دیگر، کنگره دهم نه تنها از نظر تداوم حزبی و سازمان و دستور کار آن مهم است، بلکه به این دلیل که جامعه ایران در آستانە انقلاب و تحولی انقلابی به نفع طبقه کارگر و انقلاب سوسیالیستی قرار دارد، کنگره دهم از ویژگی متفاوتی نسبت به هر کنگره حزبی دیگری برخوردار است .

امروز که خیزش اجتماعی مردم نوک حملەاش حاکمان رژیم مرتجع و آدم کش اسلامی است، و از همان ابتدا مواضع حاکمیت بورژوازی در ایران را تکان داده است، نابودی رژیم اسلامی ایران می تواند یک اپیزود بزرگ باشد، نه فقط برای فروپاشی قلعە ارتجاع در ایران بلکه راهگشایی است برای پاکسازی حاکمیت و جنبش های ارتجاعی اسلامی در سراسر منطقه خاورمیانه، و میتواند راە را برای جنبش آزادی خواهی مردم و مبارزات کارگران و کمونیست ها برای تغییر معادلات طبقاتی بین پرولتاریا و بورژوازی در سراسر جهان هموار کند.

در چنین برهەایست که ما، جبهه رادیکال و طبقه کارگر در منطقه، چشم امیدمان بە اعتراضات کارگران در شهرهای ایران است، و قطعا مبارزه کمونیست های کارگری وظیفە بزرگی بر عهدەاش خواهد بود. به ویژه مبارزە برای بە دست گرفتن رهبری تودەها و تحکیم یک رهبری جسور و انقلابی که جامعە را برای سرنگونی رژیم اسلامی و رسیدن به خواسته های کارگران و مردم ستمدیدە ایران بر عهده گیرد. در عین حال برای انسجام و متحد کردن صفوف سوسیالیسم کارگری و تقویت حرکت کمونیست کارگری در دل این خیزش و این جنبش مردمی تلاش کند، تا جایی که عامل مؤثری در راستای مبارزات تودەای در جهت آماده سازی نیازهای انقلاب سوسیالیستی طبقه کارگر ایران باشد، و قطعأ این مهم قبل از هر وظیفە دیگری در دستور اهداف کنگرە است.

امیدواریم کنگره دهم حزب شما در این برهە سرنوشت ساز و حساس گام های جدی برای ایفای نقش کمونیسم در شرایط کنونی ایران بردارد.

حزب کمونیست کارگری کردستان خود را همگام و حامی تمام وظایف و گام هایی میداند که کمونیسم و طبقه کارگر در ایران را به قدرت نزدیک تر می کند و آماده هر نوع همکاری در این زمینه است.

یک بار دیگر کنگره موفقی را برایتان آرزو میکنیم.

نابود باد جمهوری اسلامی ایران
زنده باد انقلاب سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری کردستان
١/١٠/٢٠٢٢ص