مقالات

کشتارو آوارگی مردم در غزه ادامه دارد خطرگسترش جنگ در منطقه سعید یگانه

کشتارو آوارگی مردم در غزه توسط دولت و ارتش نژاد پرست اسرائیل با سبعیت تمام ادامه دارد. اکنون کمتررسانه ای است در جهان که خبرکشتارو آوارگی روزانه مردم غزه را منعکس کند . سکوت بستراصلی رسانه ها در مورد این جنایات به نفع دولت اسرائیل عمل می کند. دراخبار یافت می شود که ظاهرا دولتهای مدح مکراسی و حقوق بشری از تشدید جنگ و اوارگی مردم غزه اظهارنگرانی می کنند وبه دولت اسرائیل اعتراض و تذکر می دهند که مثلا این “جنایت جنگی است” ولی برای توقف جنگ و پایان دادن به این نسل کشی نه تنها کاری جدی صورت نمی دهند ، دست از حمایت دولت اسرائیل بر نمی دارند. این همه اعتراض مردم آزادیخواه جهان به این نسل کشی را نادیده می گیرند. مثلا بی بی سی در تاریخ ۳ژوئیه در مطلبی تیترزده است “افزایش نگرانی ها در باره تشدید جنگ در دومین شهربزرگ غزه” منظورخان یونس است که برای دومین بارارتش اسرائیل قصد دارد به آنجا حمله کند.
بیشتراز ۹ماه از حمله درندانه ارتش تا دندان مسلح دولت نژاد پرست وقاتل مردم فلسطین در نوار غزه می گذرد. در این مدت جهان شاهد جنایتی هولناک در این باریکه بوده است.درزمینی به مساحت ۳۶۰ کیلومتر مربع نزدیک به دوو نیم میلیون ساکن آن در طول این حمله وحشیانه چندین بارازشمال به جنوب واز جنوب به شمال دربدرو آواره و تاکنون هزاران نفرکشته وزخمی وتمام نوار غزه نابود شده است. مردم یا در خرابه ها و یادر چادرها هر لحظه مرگ را تجربه می کنند. مکانهای سازمان ملل نیز جای امنی برای زیست موقت هم نیست وآسمان هم جای زندگی نیست.
دولت اسرائیل اخیراو دوباره دستورتخلیه شهر خان یونس را صادر کرده است وامکان حمله دوباره زمینی به آنجا در دستورارتش اسرائیل قرارگرفته است. خان یونس دومین شهر بزرگ نوار غزه که چند ماه پیش توسط ارتش اسرائیل تقریبا ویران و ساکنین آن آواره و به شهررفح، جنوبی ترین شهر نوار غزه پناه بردند. خان یونس اکنون محل یک میلیون مردم آواره غزه است که در نتیجه حمله ارتش اسرائیل در یک ونیم ماه گذشته به شهر رفح، به آنجا پناه برده بودند و اکنون مجبورند دنبال جای امنی فقط برای زنده ماندن باشند، که دیگر وجود خارجی ندارد. سازمان ملل می گویند دستور تخلیه دوباره این منطقه تا کنون ۲۵۰ هزار نفر را آواره کرده است. کشتار، آوارگی، گرسنگی،سهم مردم فلسطین در این دنیای نابرابرونظم ظالمانه سرمایه داری است که دولت نژاد پرست ومذهبی اسرائیل بخشی ازآن است.
دولت نژاد پرست اسرائیل قصد نابودی مردم فلسطین را دارد. نه تنها نوارغزه، که مردم در کرانه باختری رود اردن و شهرک ودهاتهای تحت حاکمیت اسرائیل در امان نیستند. یا کشته می شوند ویا به اجبار وترس از مرگ محل زندگی خود را ترک می کنند. این سرنوشت مردم ستمدیده فلسطین است که بیشتر از ۷ دهه است توسط دولت اسرائیل رقم خورده وحمله هفت اکتبربهانه ای برای ادامه این نسل کشی و ویران کردن تمام و کمال محل زندگی و یا زندان قدیمی غزه است.
تهدید دولت اسرائیل به جنگ باحزب اله لبنان، نه تنها خاورمیانه را به آشوب میکشاند، جنایت اسرائیل در غزه را حاشیه ای و سرنوشت مردم فلسطین در نوارغزه را وخیم تر وبا آینده نامعلومی روبرو خواهد کرد. دولت نژاد پرست واشغالگر اسرائیل که سابقه طولانی جنگ و کشمکش در مرزهای دو کشوربا لبنان را دارد به خوبی آگاه بود که حمله به غزه با واکنش حزب اله لبنان روبرو خواهد شد، هدفی که به آن نایل آمد. جنگ در نوارغزه باید پایان یابد .این خواست مردم آزادیخواه جهان است که ماه هاست فریاد می زنند. مردم فلسطین حق دارند که زندگی امن وبدور از جنگ و کشتارداشته باشند. باید دولت نژاد پرست اسرائیل را وادار کرد دست ازجنگ و اشغال سرزمین مردم فلسطین بر دارد، غزه بازسازی و مردم به محل زندگی خود باز گردند. باید جلو گسترش جنگ در منطقه را گرفت. گسترش اعتراض مردم آزادیخواه جهان علیه نسل کشی مردم فلسطین و جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه بسترو فاکتوراصلی فشاربه دولتهای بورژوازی برای پایان جنگ است.
4 ژوئیه 2024