مقالات

به بیژن زنگنە، مردم “عادت نمی کنند”، نابودتان میکنند! سعید آرمان

 

 

١٦ بهمن بیژن نامدار زنگنە وزیر نفت رژیم اسلامی اظهار کرد کە “اگرچە مصرف بنزین کاهش یافتە ولی با عادت کردن مردم بە قیمت، این میزان دوبارە افزایش می یابد”! این اظهارات وزیر نفت درست بعد از گذشت قریب بە سە ماە از اعتراضات وسیع مردم نسبت بە گرانی بنزین در آبانماە سال جاری کە در اقصی نقاط ایران سرتاپای رژیم را آچمز کرد و بە تکاپو انداخت بیان می شود کە بنزین بر نفرت و انزجار عمیق و بحق مردم پاشاند.

 

جناب زنگنە مگر وحوش مسلح شما در سپاە و بسیج و نیروهای ضد شورش شهری با تمام قدرت نظامی بجان مردم بپا خاستە نیافتادید و بالغ بر هزاران شهروند شریف و آزادیخواە و عاصی از نظام مملو از نابرابری را بە سبعانەترین شیوە بقتل نرساندید و تازە بعد از گذشت سە ماە و اندی از این جنایت جمعی و فشارهای داخلی و بین المللی برسر اعلام آمار و تعداد جانباختگان پاسکاری میکنید. آیا زنگنە از دستگیری بیش از ٧٠٠٠ هزار معترض آبانماە خبر ندارد کە هرازگاهی جنازە تعدادی از آنان در گوشە و کنار این کشور غرق در خون یافت می شوند؟ اگر مردم بە این اجحافات شما و حکومتتان “عادت” کردەاند و خبری نیست و آب از آب تکان نمیخورد، پس چرا اینچنین بە بجان هم افتادەاید و مسئولیت جنایاتتان را بە همدیگر حوالە میدهید و زیر بار آن شانە خالی میکنید؟ پس چرا هنوز بە قوە قهریە متوسل میشوید و خواب از چشمان خود و رهبر نکبت تان پریدە و از مردم برای حضور پای صندوقهای رای التماس میکنید کە “اگر ما را هم دوست ندارید بە خاطر ایران بە پای صندوقهای رای بروید”؟

 

دولت متبوع شما کافیست یک روز تفنگهایتان را ضامن کند و اوباشان مسلح تان دست بە ماشە نبرند، آنگاە خواهید دید آنچە را کە در چهل و یک سال با قتل عام و هولوکاست اسلامی و اسید پاشی و سلب آزادیهای فردی و اجتماعی و گستراندن فضای اختناق بە جامعە تحمیل کردەاید، چگونە دود میشود و هوا میرود و مردمی که دیگر نمیخواهند “عادت کنند” بساط تان را زیرو رو خواهند کرد. زنگنە در تازەترین اظهار نظر در مورد کارکرد تحریمها در صنعت نفت و صادرات آن ابراز میکند کە “وزارت نفت بە نان شب محتاج است و نباید توقعی از این وزارتخانە داشت”. او در ادامە میگوید کە “تحریمهای نفتی آمریکا صادرات نفت ایران را با مشکل جدی روبرو کردە است”.

 

زنگنە خوب میداند کە در دورانهای مختلف کە شخص مبارکشان بمدت ١٤ سال تاکنون در راس این وزارتخانە بودە و بە “شیخ الوزرا” ملقب شدە، ناچیزترین بخش درآمد نفت بە جیب مردم ایران رفتە است. بخش مهمی از درآمد این وزارتخانە صرف تروریسم اسلامی و نیروهای اوباش حزب اللە لبنان و حماس و نگە داشتن بشار اسد بر اریکە قدرت و دخالت سیاسی و نظامی در منطقه و صدور تروریسم بە شاخ آفریقا و غیرە بودە است. زنگنە میداند کە بودجەهای نجومی صرف بیت رهبری و جامعە المصطفی و تربیت آخوند شیعە، نشر آثار خمینی، صرف نیروهای سرکوبگر و آدوات نظامی و ورای اینها رانت خواری و دزدیهای کلان نجومی و هرزگی “آقازادەها” از لواسان تا شمال تهران و لس آنجلس و دول عربی می شود، در حالی که فقر از سر وکول این جامعە می بارد.

 

جا دارد از بیژن زنگنە مرتجع پرسید آنموقع کە بیشترین درآمد از فروش نفت حاصل دولت متبوع شما می شد چە چیزی بە مردم ایران می رسید و اکنون کە درآمد نفت بە پایین ترین سطح رسیدە است چرا بە رخ ما مردم ایران می کشید؟ مردم ایران در هر دو حالت متضرر این ماجرا هستند. بە همین دلیل بە جای “عادت کردن” بە ازدیاد قیمت بنزین، کمر بە نابودی شما اوباشان و غارتگران ثروت و سامان این جامعە و قاتلین مردم ایران بستەاند. آیندەای جز سرنوشت سایر حاکمین فاشیست در انتظارتان نیست.

 

٢٠ فوریە ٢٠٢٠- ١ اسفند ٩٨