مقالات

کنکور، کرونا و سلامت بخش جوان جامعه سیوان کریمی

سرانجام با وضعیت کرونایی در سراسر ایران و وضعیت قرمز بیشتر استانها و شهرها، سازمان سنجش تصمیم به برگزاری کنکور کرد. مساله ای که با توجه به شیوع دوباره کرونا، تصمیمی برای به خطر انداختن سلامت بخش بزرگی از جامعه است. این تصمیم در حالی گرفته شد که مدتی قبل دولت روحانی تصمیم به بازگشایی مکانهای مذهبی و برگزاری نماز جماعت در سراسر ایران گرفت.

کنکور و مافیای سرمایه داری
تصور یک زندگی نرمال و حالا با وضعیت اقتصادی موجود نزدیک به خط فقر برای هر جوان این جامعه مصیبت زده از کنکور و رسیدن به دانشگاه می گذرد. سالانه میلیونها نفر در سراسر ایران میلیاردها تومان هزینه می کنند تا بتوانند در این رقابت برنده باشند، قرعه یک دانشگاه به نامشان بخورد و رویای آینده ای آرمانی را پرورش دهند. وضعیت اسفناک جامعه امروز این است که مدارس و سیستم آموزشی در سطحی نیست که دانش آموزان را برای این رقابت آماده و در سطحی نزدیک به هم پرورش دهد و دانش آموزان هم برای رسیدن به این سطح در مراکزی آموزشی کنکور ثبت نام می کنند. این رویه چندین ساله سیستم آموزشی است. این وضعیت زمانی چهره کریه تر خود را نشان می دهد که رژیم اسلامی تصمیم به برگزاری کنکور در این وضعیت قرمز جامعه بر اثر بیماری کرونا دارد. رژیم اسلامی و اقتصاد ورشکسته آن به هر دری می زند تا سود و سرمایه را حفظ کند و اینبار قرعه به نام جوانانی افتاده است که در بهترین حالت وارد دهه دوم و سوم از عمرشان شده است. برگزاری آزمون کنکور یعنی خطر ابتلا و شیوع بیشتر کرونا در جامعه و مسبب اصلی و اول آن بدون شک جمهوری اسلامی است. تضمین سود و میلیاردها سرمایه این موسسات که تعدادشان هم زیاد نیست و به تبع آن باریکه ای از جریان سرمایه در کالبد مرده اقتصاد رژیم، هدف برگزاری این آزمون است. این کنکور یعنی به خطر افتادن و در معرض این بیماری قرار گرفتن دهها میلیون انسان در این جامعه. جامعه ای که رژیم اسلامی تنها دست روی دست گذاشته و آمار قربانیان این بیماری را اعلام می کند.

خرافات مذهبی
روی دیگر این ضدیت با جامعه و بی مسئولیتی مفرط رژیم در دوران وضعیت قرمز شهرها و استانها به دلیل کرونا، باز شدن اماکن ترویج جهل و خرافه است. در طول این چهل سال رژیم اسلامی، ترویج خرافات مذهبی از رسانه گرفته تا مساجد و مکانهای مذهبی جایگاه اول را داشته است. در دوران کرونا این مراکز جهل و خرافه برای مدتی و به صورت دوره ای بسته شد. رژیم اسلامی از هر فرصتی برای تحمیق مردم استفاده کرده اما با اذعان وابستگان رژیم هیچگاه در این امر موفق نبوده است. با این وجود کماکان رژیم اسلامی از هر منفذی برای این امر بهره می گیرد. مکانهای ترویج این خرافات بهترین امر برای این کار است. وزارت بهداشت در یک تصمیمی خندا آور درخواست کرده که در دوران محرم هر خانه به یک هیئت مذهبی تبدیل شود. این پیام برای مردمی است که اکثریت آنها دیگر وقعی به این خرافات نمی گذارند و حتی تحت حاکمیتی اسلامی زندگی مدرن و بدور از مذهب خود را پی می گیرند.

رژیم اسلامی در برابر حفظ جان شهروندان جامعه مسئول است. برگزاری کنکور سراسری – تا کنون آزمونهای مقطع دکتری و کارشناسی ارشد برگزار شده است- که میلیونها جوان در آن شرکت می کنند باید فورا و بدون تامل لغو شود. صحبت از جان میلیونها انسان است. انسانهایی که مستقیم در این آزمون شرکت می کنند و خانواده هایی که به واسطه فرزندانشان در معرض این بیماری قرار دارند. امکان جهل و خرافه را باید بست. باید نگذاشت که رژیم اسلامی از ابزارهایش برای گسترش این بیماری استفاده کند. خود داوطلبان برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان باید از شرکت در این آزمون انصراف دهند. صحبت از پذیرش یا رد در این آزمون نیست. صحبت بر سر جان هزاران انسانی است که احتمالا بر اثر این ویروس جانشان و سلامتی‌شان در خطر می افتد. آمارها را نگاه کنید. بی کفایتی رژیم اسلامی را ببینید. صحبتهای سران رژیم اسلامی را گوش کنید. سلامتی هر انسان باید در اولویت باشد. رژیم اسلامی از این کار سرباز می زند. مردم باید خود آگاه باشند و تصمیم درست را اتخاذ کنند.

جولای ۲۰۲۰