مقالات

تاثیر مثبت و منفی کرونا در زندگی انسانها

ویروس کووید 19 برای اولین بار در شهر وهان چین شیوع و بعد از چند روز به تمام دنیا منتقل شد و متاسفانه تا همین لحظه هم فعال بوده و جان بسیاری از انسانها در خطر است. طبق گزارش رسانه های دولتهای بورژوازی و امار پزشکی جهانی تا بحال چندین میلیون نفر مبتلا و کشته شده اند. ویروس کرونا بزرگترین ضربه و خسارت را به زندگی بسیاری از افراد جامعه جهانی از لحاظ روحی، جسمی و اقتصادی وارد کرده است . همگی ما روزانه شاهد این فاجعه ناگوار ، غم انگیز و خانمانسوز هستیم.
با وجود تمام مشکلات در سطح جهان دولتهای سرمایه داری حتی با گذشت یکسال از شیوع کرونا حاضر نیستند از پولهای انباشته شده در بانکها که بوسیله مالیاتهای خود مردم جمع آوری گردیده به مردمشان کمک کنند تا مردم از فقر و هلاکت رها و جان سالم بدرببرند.
متاسفانه از یک طرف مشکلات کرونا سرتا سر ایران را فرا گرفته و از طرف دیگر تورم کمرشکن، بیکاری ، فقرو فلاکت هم بیداد میکند. اکثر جوانان بعد از اتمام تحصیلات بدون کار و آینده ای روشن هستند. دولت هم در این رابطه هیچ مسئولیتی را که به نفع ان مردم ستمکش بعهده نمیگیرد زیرا نفعی از هزینه کردن برای مردم در این شرایط ناهنجار که جامعه را فرا گرفته به آنها نمیرسد. برعکس هر روز با فشار امنیتی مردم و فعالین سیاسی و اجتماعی را سرکوب و اعدام مینماید .
ایران هم از لحاظ شکاف طبقاتی مانند سایر دولتهای سرمایه داری درجهان است اما عملکرد حاکمان افسارگسیخته در ایران قابل مقایسه با بقیه کشورها دیگر نیست . برای نمونه در کشورهای اروپایی مردم در این شرایط کرونایی نابسامان مشکلات اقتصادی ، پزشکی چندانی ندارند زیرا تمامی افراد جامعه از واکسن کرونا برخوردار هستند .مردم از بیمه اجتماعی و بیمه بیکاری بر خوردار هستند. اما در ایران دولت دیکتاتور ومافیایی یک سرسوزن ارزش برای جان انسانها قائل نبوده ونیست . در این شرایط بحرانی خامنه ای بی شرمانه فتوا میدهد که واکسن های خارجی ممنوع و مورد اعتماد نیستند. در واقع این فتوا بایستی به نام جنایت علیه بشریت در تاریخ ثبت شود.
این فتوا در حالی است که سران اوباش حکومت اسلامی ، و در راس همه آنها خامنه ای و خانواده اش از پیشرفته ترین امکانات پزشکی برخوردار و در خوش اب و هوا ترین مکان ایران با امنیتی همه جانبه زندگی میکنند .
درست است که کرونا خانمانسوز است اما یک جنبه مثبت هم داشت و آن این بود که به تمامی انسانهای مذهبی فهماند که باور و تکیه به مذاهب ، مساجد ، کلیساها ،امامان و فرستاده ها در هر نوع و شکلی بجز خرافات و عقب افتادگی چیز دیگری نیستند و این خدایان خیالی و به ظاهر مهربان و دوستداشتنی که به گفته کتابها ی آسمانی و ملاها میتوانند هر کاری برای انسانها انجام بدهند و رستگارشان کنند در مقابل یک ویروس کوچک که با چشم هم دیده نمیشود عاجز و ناتوان است . این ویروس کشنده توانست همه خلقت را زیر سوال ببرد و به دنیا ثابت کند که مذهب یک دکان بقالی برای نمایندگان خدا میباشد. این مذاهب ساختگی دست انسانهای شرورو مفتخور توسط یک ویروس به چالش کشیده شد و تنها علم پزشکی بود که توانست راهی برای مقابله با این ویروس کشنده بیابد.
از همه مهمتر ویروس کرونا ، مکه و مدینه این بازار بورس ، مساجد ، کلیساها ، امامزاده ها بخصوص بازار مکاره امام رضا را که مرکز جهالت ، نادانی ، خرافات و عقب ماندگی بود، را تعطیل و مهار کرد . انسانها همه دریافتند که هیچ کاری از عهده خدایان ، نمایندگان خدا ، قرآن آسمانی ، دعای خامنه ای این نماینده دزد و آدمکش خدا ، روغن بنفشه ، ادرار شتر ، در ، پنجره لیسان امامزاده ها و مقبره ها بر نمی آید . در ضمن ویروس کرونا بزرگترین رسوایی و ننگ برای نظام سرمایه داری بود که همیشه از حربه های خود مانند مذهب برای بدست آوردن سود بیشتر و تفرقه بین انسانها استفاده میکرد.
بیایید همه با هم بگوییم درود بر علم که توانست بر جهالت و خرافات مذهبی غلبه و پیروز شود.
زنده باد علم وتکنولوژی
ابراهیم باتمانی
29.01.2021