مقالات

پیامی از سر وحشت!

خامنه ايی بر طبق سنت عوامفریبانه هرساله در آستانه سال نو خطاب به مردم ايران پيام نوروزی فرستاد. پيام به مردمی كه بيش از يكسال است با فقر، گرانی، محروميت و يك پاندمی مرگبار دست و پنجه نرم ميكنند و همزمان با يكی از جنايتكارترين رژيم های دنيا در خيابان و كارخانه و دانشگاه در جدالی دائمی درگير بوده اند. جدال معيشت و درمان، جدال دستمزد و زندگی شايسته انسان اين قرن. مردمی كه خامنه ايی برای آنان پيام نوروزی ميفرستد بارها در صحنه اين جدالها شعارمرگ بر ديكتاتور سرداده اند. مردم مبارز و متنفر از خامنه ایی و حکومتش با مرگ بر دیکتاتور در آبان و دیماه به مصاف رژیمی رفتند که خامنه ایی بعنوان رهبر جنایتکاران در صدر آن قرار دارد. بسیاری از آنها بابت سردادن اين شعارها و طرح خواسته هايشان يا با احکام سنگین در زندان هستند يا سربه نيست شده اند.
برای اکثریت عظیمی كه شنونده اين پيام هستند از روز روشن تر است كه خامنه ايی و حكومتی كه او در راس آن قرار دارد دردشان درد مردم محروم جامعه نيست. اين لاطائلاتي هم كه از سر فریب و ریا کاری به نام پيام نوروزی داده ميشود جز هذيان گويی از سروحشت و دستپاچگی چيز ديگری نيست.

مردم معترض و خواهان سرنگونی دشمنان خود را ميشناسند و ميدانند فرياد مرگ بر ديكتاتور در كف خيابان عليه چه كسي بود. كل صحبتها و پرت و پلاگویی خامنه ايی از ابتدا تا انتها ياوه گویی بیش نبود. کل این پیام بی محتوا دستپاچگی و ترس از خروش انقلابی مردم و سرنگونی رژيمی است كه جز سركوب و كشتار دستاورد دیگری برای اكثريت مردم محروم و کار کن جامعه نداشته.
خامنه ایی در ابتدای نطق نوروزی ميگويد در طی این یکسال برپدیده كرونا فايق آمديم! نهایتا بعداز یکسال از گذشت پاندمی کرونا ازآن بعنوان پديده ايی ناآشنا نام ميبرد و آن را برسمیت میشناسد. پدیده ایی كه از ابتدا معتقد بود و فتوا ميداد که مردم با خواندن دعای دفع اجنه به جنگ آن بروند! و زمانیکه از عالم اجنه خبر رسید آنها دخالتی در این پدیده ندارند آن را دسيسه دشمنان اسلام خواند!
ميگويد دانشمندان ما توانستند تجربه بزرگي را در این رابطه به نمايش بگذارند!! كدام تجربه كدام نمايش؟ طبق آمار خودشان ۶۹۵ هزار دوزواکسن توزیع شده و برای بیش از ۸۰ میلیون ایرانی ۱۶۱هزار دوز واکسن تزریق شده! مردم دسته دسته در بيمارستانها و در خانه هايشان با این ویروس مرگبار دست و پنجه نرم کردند و بسیاری جان دادند. شما حتی اكسيژن مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا را هم به آنها فروختيد! بر روی کم حافظگی مردم حساب باز نکنید. همین یک ماه پیش خامنه ایی اعلام كرد واكسن را دشمنان برای آلوده كردن مردم به ویروس میخواهند به ما بفروشند. اگر خواست واكسيناسيون به خواست عمومی مردم تبديل نميشد تا امروز هم با اين فتوای سراپا جهالت و جنايت مردم محروم بايد در انتظار مرگ خود و عزیزانشان بودند. البته اگر هدف از نمایش و تجربه بزرگ، روغن بنفشه، عنبرنسا و رادار کرونا یاب باشد حق دارید، مردم محروم تمام این نمایش های مضحک را تجربه کردند و شمار را به تمسخر گرفتند.
جهش توليد از دیگر افاضات پیام نوروزی این آدم بیشرم است! ٥ دقيقه در مورد اين واژه مبهم و بیریط حرف ميزند بدون اينكه روشن باشد اينهمه مهمل بافی چه ارتباطی با زندگي و حيات مردم محروم جامعه دارد؟ روزانه كارگران و مردم كاركن به بهانه های واهی از كار اخراج ميشوند، زندگیشان یک روزه زیرورو میشود، كارخانه ها و مراکز كار و تولید به بخش خصوصی فروخته ميشود، كارفرمای دزد با انواع ترفند در همان شب پیام خامنه ایی کارگران را اخراج ميكند و سفره های خالی، خالی تر میشوند. درهای ورودی کارخانه ها بر روی کارگران بسته میشوند و از ورود کارگرانی که به سکوت در مقابل اجحاف و زورگویی سرمایه داران و عواملشان تن نداده اند جلوگیری میشود. اين آدم رذل زمانی از جهش توليد حرف ميزند که هیچ زمانی زندگی تولید کنندگان واقعی ثروت درجامعه تا این اندازه با سختی و مشقت همراه نبوده. جهش تولیدی که مد نظر خامنه ایی است معنایش کسب سود بیشترو تامین منفعت سرمایه داران شبیه خود اوست نه بهبود شرایط زندگی اکثریت محروم جامعه. تبلیغ جهش تولید برای قرارگاه خاتم و شرکای “بیت رهبری” فهمیدنی است اما این واژه های نامربوط و مبهم به زندگی تباه شده اکثریت محروم جامعه ربط خاصی ندارد بی جهت به خودتان زحمت میدهید.
خامنه ایی نهايتا و بعد از مقدار زیادی ياوه گويي ميرسد به اصل مطلب و برای شرکت در انتخابات التماس دعا دارد. وعده ميدهد كه باز هم در اينمورد با مردم حرف خواهد زد و لابد خیال میکند مردم هم بی صبرانه منتظرشنیدن این تکرار ملال آور “رای بدهید حتی اگر با من مخالفید” خواهند ماند. میگوید این سال، سال انتخاب یک دولت جوان و کارآمد است! معلوم شد پیام و نوروز و مردم برای خامنه ایی تنها یک خاصیت و کاربرد دارد، فریب آنها برای رفتن به پای صندوقهای رای وبازار گرمی برای خیمه شب بازی انتخابات و حفظ بختک جمهوری اسلامی برای چهارسال دیگر. دولتی جوان و کارآمد در سرکوب مردم در خفه کردن صدای اعتراضات و نارضایتی اکثریت جامعه از تمامیت این سیستم سرکوبگر.
کارنامه سیاه دوازده دولت گذشته آینه تمام نمای دولت سیزدهم هم هست. شرط بندی بر روی فراموشی و گذشت مردم از ۴۲ سال سرکوب و فقر و محرومیت از یک زندگی شایسته انسان امروز بازی خطرناکی است که نتیجه اش را بسیاری از نزدیکان خامنه ایی این روزها با تمام وجود احساس کرده اند و به فکر چاره اندیشی ازهر طریقی هستند. برای همین است وزیر بهداشت وعده همزمانی تزریق واکسن و روز انتخابات را میدهد. جامعه حتی اگر یکی از این دولتها را بخاطر داشته باشد بخوبی میداند تنها ارمغان این دولتها فقر و نداری و کشتار زندانیان زیر شکنجه و سرکوب مردم معترض به وضع موجود بوده. هیچ خیری از دوازده دولت قبلی به اکثریت مردم محروم جامعه نرسیده. کارگران و محرومان جامعه خوب میدانند حکومتی که بر اساس استثمارگر و سرکوب و امتیازات طبقاتی بنا نهاده شده و اپسیلونی برای حیات و زندگی آنها ارزش قایل نیست، نماینده خواست آنها هم نیست. برای کارگری که برای خرید نان روزانه اش شناسنامه اش را گرو گذاشت این یاوه گویی انتخاب دولت جوان و کارآمد جز نشان از استیصال خامنه ایی پیام دیگری ندارد. مردمی که در گورها شب را به صبح رساندند از کاخ نشینان هیچ پیامی را نخواهند شنید. این پیام بی سر و ته برای زنانی که روزانه برای ادامه حیات و زندگیشان میجنگند ارزش یک پاپاسی را هم ندارد. کولبر و سوختبر جامعه که همین یک ماه پیش با حملات وحشیانه نیروهای سرکوب روبرو شدند گوشی برای شنیدن این تبلیغات بی پایه و بی ربط به زندگی خود را ندارد. زنان، جوانان و کارگران در طی بیش از چهل سال این حکومت و کارنامه سراپا جنایت آن را تجربه کرده اند، سخن و پیام نوروزی برای آنها بیشتر به یک شوخی تلخ شبیه است که دیگر کسی به آن وقعی نمینهد. از روزی که هر اعتراض مردم زحمتکش با شلیک گلوله و خشونت غیر قابل تصور نیروهای سرکوبگر نظامی جواب گرفت انها با این حکومت تعیین تکلیف کردند. درد خامنه ایی و اعوان و انصارش درد مردم محروم جامعه، درد طبقه کارگر نیست. ایجاد رابطه با مردم هم کار کسانی نیست که ۱۵۰۰ نفر را درآبان در خیابان و در روز روشن کشتند و خم به ابرو نیاوردند. کارگران و مردم محروم جامعه امروز مصمم تر از هر زمان رودرروی دشمن واقعی خود ایستاده اند و صف خود را از کسانی که قصد اصلاح و ترمیم گوشه هایی از این سیستم را دارند جدا کرده اند. مدتهاست جامعه آبستن یک تحول سیاسی سرنوشت‌ ساز است. اعتراضات توده‌ای و کارگری حتی یک روز هم فروکش نکرده. واقعیت امروز در جامعه پر تحول ایران این است که جامعه به سمتِ یک بُحرانِ انقلابی درحرکت است. حتی اگر بمانند چهل سال گذشته اسمی را از صندوقهای رای بعنوان رییس جمهور دربیاورند سرنگونی‌خواهی به بستر اصلی سیاستِ در ایران تبدیل شده است و مسله مردم معترض تعیین تکلیف با کلیت جمهوری اسلامی است. پیام و سخنرانی نوروزی و دعوت به انتخابات و برنامه ریزی برای ۴ سال دیگر تداوم سرکوب و فقر و بیحقوقی بی اثر است. در مقابل پیام نوروزی خامنه ایی، پیام کارگران و مردم محروم جامه سرنگونی و برچیدن بساط ۴۲ سال سرکوب و ترور و اختناق است. شما رفتنی هستید این حکم میلیونها مردم زحمتکش و کارگرانی است که روزانه شاهد تعمیق غیر قابل تصور فاصله طبقاتی و افزایش فقر و نابرابری و استثماروحشیانه در زندگی روزمره خود هستند.
ملکه عزتی
۳۱ مارس ۲۰۲۱