مقالات

درخواست بازگشت ایرانیان خارج کشور تلاشی فریبکارانە و محکوم بە شکست سعید آرمان

وزارت خارجە رژیم اسلامی مدتیست در وبسایت خود (سامانە ویژەای برای “تسیهلات” در بازگشت ایرانیان خارج کشور) ایجاد کردە است تا اهدافی را کە دولت رئیسی از ابتدای روی کار آمدنش در جهت جلب سرمایەداران ایرانی خارج کشور بمنظور سرمایەگذاری در ایران و سامان دادن بە اقتصاد کشور تحت نام “دیپلماسی اقتصادی” کە در راس برنامەهایش گذاشتە بود متحقق کند. از خود رئیسی تا اژەای رییس قوە قصابیە، وزیر خارجە حسین امیرعبداللهیان و سفیرانش تا کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوە قضاییە کە مسخرە ترین پست حکومتی دیگر او دبیر ستاد “حقوق بشر” قوە قضاییە را با خود یدک میکشد و چندی قبل اظهاراتش در رابطە با درخواستش از افرادی کە ادعا میکنند در جمهوری اسلامی شکنجە شدەاند با او تماس بگیرند، و در همین رابطە روز ١٧ دسامبر ٢٠٢١ با هشتک “من شکنجە شدەام” پاسخ دندان شکنی را از ایرانیان داخل و خارج دریافت نمود و موجب تمسخر قرار گرفت، و همچنین رضا نوریان رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی در لندن یکی دیگر از مسئولینی است کە قرار است با کاردانی منحصر بفردش دل سرمایەداران ایرانی مقیم خارج بویژە بریتانیا را بجا بیارد و سرمایەهایشان را بە سمت ایران سرازیز کنند.

وزارت خارجە رژیم بە جای اینکە کلیە ایرانیان مقیم خارج را بصورت ریاکارانە مورد خطاب قرار دهد، بهتر بود میگفت: تاجران ایرانی مقیم خارج بە ما اطمینان کنید و سرمایەهایتان را بە بانکهای ایران سرازیر کنید تا در سیستم فاسدمان آنرا جابجا کنیم. این همە شیر و روبا کردن نمیخواد کە ابراهیم رئیسی اینچنین بە آن چنگ می اندازد و از ایران تعریف میکند: “ایران بهترین و امن ترین مکان برای سرمایەگذاری اقتصادی است و دولت این امنیت را تضمین میکند”. تردیدی در این نیست کە خود رئیسی و سایر سران ریز و درشت این نظام پاشنە آشیل خودشان را خوب می شناسند و میدانند این نظام غرق در بحران هیچ سرمایەدار منفعت طلبی را ترغیب نمیکند تا سرمایەهایشان را بە بانکهای ایران انتقال و در گیر و دارهای پیش رو هستی اشان بە یغما برود. اینان با کارنامەای مملو از آدمکشی و گروگان گیری و آدم ربایی و ترور صدها مخالف در داخل و خارج و قتلهای زنجیرەای و هزاران نوع جنایت و آدمکشی همە و همە بە خاطر چنگ انداختن بر ثروت عظیمی کە در کنترل دارند و استثمار نیروی کار وسیع در این جامعە است.

جمهوری اسلامی چنان تحت فشار و تنگنا و انزوای داخلی و بین المللی قرار گرفتە است کە کاربدستان جنایتکارشان فراموش کردەاند کە علی خامنەای رهبرشان چند سال قبل چە دستە گلی بە آب دادە و چە افاضاتی بدون پیشبینی این روزهای سیاە خطاب بە ایرانیان مقیم خارج گفتە است. با هم مروری بر اظهاراتش بکنیم: شما بیایید داخل کشور و مجازاتی را کە قانون برای شما میگذارد و عدالت میگذارد این مجازات را تحمل کنید مجازات بشید، یعنی بیایید اعدام را یا حبس را یا سایر مجازاتها را تحمل کنید برای اینکە از عذاب الهی و نغمە الهی خودتان را نجات دهید.

سران حکومت اسلامی در حالی خطاب بە ایرانیان خارج کشور اینچنین وعدەهای فریبکارانە میدهند کە زندانهایشان مملو از ایرانیان دوتابعیتی است کە در سخت ترین شرایط در زندان بسر می برند، از جملە مهران رئوف، کامران قادری، مسعود مصاحب، باقر و سیامک نمازی، نازنین زاغری، ناهید تقوی، فریبا عادلخواە، احمدرضا جلالی کە در ایام زندان از او تنها یک اسکلت همچون زندانیان آلمان نازی باقی ماندە بود. نیت جمهوری اسلامی از بازداشت و زندانی کردن این افراد کە هرگز بنا بە ماهیت قوە قضاییە ایران طی پروسە عادلانە محاکمە و تفهیم اتهام نشدەاند، بە عنوان گروگان با تروریستهای وابستە بە خود کە در کشورهای مختلف بە دام نیروهای امنیتی افتادەاند مبادلە شوند. برای نمونە درآمد حاصلە از آزادی نازنین زاغری قریب بە ٥٠٠ میلیون پوند برای بازپس گیری هزینە خرید تانکهای چیفتن خریداری شدە از جانب رژیم شاە، خواهد بود.

رژیم اسلامی تلاش ریاکارانەای بمنظور جلب سرمایەگذاری در ایران توسط ایرانیان خارج كشور آغاز کردە است کە شامل تعداد قلیلی نسبت بە جمعیت چهار میلیونی ایرانیان فراری از جهنم اسلامی می باشند. اگر در سالهای قبل توهمی بە شیادان دوم خردادی وجود داشت و بە وعدەهای پوچ و توخالی صاحب “دیالوگ تمدنها” محمد خاتمی یا حسن روحانی و غیرە باور می کردند اکنون نظر بە اینکە رئیسی جلاد عضو هیئت مرگ در راس کابینە مرگ قرار گرفتە نە تنها فعالین سیاسی بلکە بە احتمال قوی در این اوضاع بهم ریختە اقصادی رژیم اسلامی هیچ سرمایه دار کە ذرەای فهم اقتصادی داشتە باشد در ایران سرمایە گذاری نخواهد کرد. بحران رژیم اسلامی بمراتب عمیق تر از آن است کە با اینچنین تلاشهای مذبوحانە و شتابزدە منفورترین عوامل و مامورانش راە بە جایی ببرد و تغییرات جزئی هم در آن صورت نمی گیرد. رژیمی کە از سر تا بن تروریست و شکنجە گر و زندانبان و دزد و فاسد آنرا احاطە کردە است و مقدراتش را رقم می زنند و برای بقای خود دست بە هر جنایتی می زنند و مردم را بە خاک سیاە نشاندەاند، بحق مورد انزجار دەها میلیون کارگر و معلم و پرستار و بازنشستە و زنان و جوانان آزادیخواە قرار گرفتە است.

خطاب بە ایرانیان خارج کشور باید بگویم کە رژیم اسلامی همان جنایتکاران حرفەای چهار دهە قبل هستند کە در نتیجە اعتراضات روزمرە اقشار تهدست جامعە پشمشان ریختە شدە و در تلاش برای کسب اعتبار مشغول عوامفریبی هستند، و سامانەای را کە وزارت خارجە رژیم اسلامی راە انداختە است بخشا کاربرد جمع آوری اطلاعات شخصی از مراجعە کنندگان را خواهد داشت و بە همین دلیل نباید چنین فرصتی را بە رژیم اسلامی داد و تلاش ریاکارانەشان را بە شکست بکشانیم. ما در خارج کشور بخش لایتجزای جنبش برابری طلبی و عدالتخواهی مردم آزادیخواە ایران برای رسیدن بە رفاە و سعادت هستیم. گام اول رسیدن بە رفاە و آزادی در گرو سرنگونی انقلابی رژیم اسلامی است.

٧ ژانویە ٢٠٢١