مقالات

وقتی روزنامه جوان پنهان نمی کند کرونا و جنایت رژیم اسلامی سعید یگانه

بحران کرونا درایران جامعه را فلج کرده است. روزانه صدها نفر جان خود را از دست می دهند و دورنمایی برای پایان این شرایط اسفبار وجود ندارد. آنچه ما در ایران شاهد آن هستیم یک فاجعه انسانی به معنای واقعی است. مردمی گرفتار، که روزانه دراثر ابتلا به ویروس کرونا مثل برگ خزان می ریزند. کرونا اپیدمی جهانی است و تاکنون بیش از چهار میلیون قربانی گرفته است. بعد از بیشتر از یکسال و نیم از شیوع کووید ۱۹ و در شرایطی که در خیلی از کشورها با اقدامات به موقع و پیشگیرانه و واکسیناسیون رایگان، شیوع و میزان تلفات به حداقل رسیده است، در ایران به یمن جمهوری اسلامی، بحران کرونا به یک فاجعه انسانی تمام عیار تبدیل شده و انگاری آغاز اپیدمی است. امار مبتلایان و مرگ انسانها روز به روز بیشتر و خود سران حکومت عنوان می کنند که سیستم سلامت و بهداشت کشور در حال فروپاشی است. جمهوری اسلامی با اعمال سیاستهای غیر انسانی و جلوگیری از خرید واکسن، از آغاز تاکنون، از پاندمی کرونا برای بقای خویش بهره جست و آنرا به یک بحران فراگیر و غیر قابل کنترل تبدیل کرد. این شرایط را جمهوری اسلامی به مردم تحمیل کرد. به عمد، با دروغ و بی مسئولیتی و با فتوای خامنه ای، مردم را از اقدامات به موقع، امکانات لازم و واکسیناسیون محروم کردند. بعبارت دیگر ویروس کرونا بلای جان مردم و به فرصتی برای جمهوری اسلامی در راستای اهداف سرکوبگرانه و ضد انسانیش تبدیل شد.

سه شنبه ۲۵ اوت، حریرچی وزیر بهداشت اعلام کرد که ۴۰ هزار نفر مبتلای جدید به ویروس کرونا و ۷۰۰ نفر تنها در یک روز تلف شده اند. اگر همین آمار را مبنا قرار دهیم که واقعی نیست، عمق یک فاجعه انسانی را به نمایش می گذارد. بیماران به دلیل عدم دسترسی به امکانات پزشکی مورد نیاز در بیمارستانها تلف می شوند. عمق این بحران و فاجعه را بهتر است از زبان روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران بشنوید. دکتر کورش هلاکوهی استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از آمار ۷ برابری مرگ بر اثر کرونا صحبت می کند. موج ششم کرونا برای نظام خطرناک است. روزنامه جوان به نقل ازهلاکوهی می گوید “در باره آمار عبور رسمی میزان فوتی های کرونا از ۱۰۰ هزار نفر” نوشت؛ طبق انچه ایرج حریری گفته است، آمار فوتی ها را باید دو و نیم تا سه برابرکرد، اما من می گویم شما می توانید که آمار فوتی ها را تا ۷ برابر کنید. هلاکوهی در ادامه گفته است که طبق آمارهایی که از ابتدای شیوع کرونا از مناطق مختلف کشور دریافت کردیم، متوجه شدم که در برخی از مناطق می توانیم آمار رسمی را تا هفت برابر کنیم تا به آمار واقعی برسیم و در شهریور ماه سال گذشته ما برآورد ۳۵۰ هزار مرگ داشتیم. روزنامه جوان باز به سخنان علیرضا زالی اشاره کرده است که فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران نیز گفته است که “ما به سازمان جهانی بهداشت آمار دروغ داده ایم”. بنا به آماری که دولت اعلام کرده است تنها در مرداد ماه ۱۴ هزار نفر بر اثر کرونا فوت کرده اند. این آمار را به گفته هلاکوهی نه ۷ برابر، بلکه ۳ برابربکنید، یعنی در مرداد ماه دست کم ۵۰ هزار نفر قربانی سیاستهای جنایتکارانه جمهوری اسلامی شده اند. پیک پنجم هنوز تمام نشده، از پیک ششم صحبت شده است و این زنجیر نکبت پایانی ندارد.

فاجعه بخصوص از آنجایی آغاز شد که خامنه ای جنایتکار واردات واکسن از آمریکا و انگلیس را منع کرد، کمکهای سازمان جهانی بهداشت و پزشکان بی مرز را رد کردند. پز تولید واکسن برکت هم بیشتر اسباب مسخره شد. نتیجه همه این سیاستها و دروغها فجایعی است که امروز دامن جامعه را گرفته است. جنایت بزرگی که جمهوری اسلامی از آغاز پاندمی مرتکب شد و هزینه انسانی، روانی و مالی آن را مردم می پردازند.

جمهوری اسلامی و در راس آن خامنه ای مسئول تمام بدبختی ها و فلاکت مردم است. کشتار مردم به وسیله ویروس کرونا را باید به همه جنایاتی که تاکنون جمهوری اسلامی در حق مردم مرتکب شده است، اضافه کرد. بی آبی، بی برقی، گرانی و تورم و فلاکت و ویروس کرونا زندگی مردم را به نابودی سوق داده است. جمهوری اسلامی را باید از سر راه برداشت. انتخاب دیگری در مقابل ما کارگران و مردم رنجدیده برای خلاصی از جهنمی که حکومت سرمایه داری اسلامی برایمان ساخته است وجود ندارد. اکنون و در شرایط فعلی باید جمهوری اسلامی را برای تهیه واکسن استاندارد و واکسیناسیون سریع همگانی تحت فشار قرار دهیم. نباید اجازه داد که جان انسانهای بیشتری در مخاطره قرار بگیرد.

٢٥ آگوست ٢٠٢١